PRU 12 yang bersejarah.

world counts on you

Pada pilihanraya ke 12. Cuabaan pertama PAS untuk merebut kerusi dan undi rakyat. Dengan strategi yang baru. Di mana gabungan antara DAP, ADIL dan PAS melawan BN-UMNO. Jadi, sekarang ini tidak timbul kenapa hendak bergabung dengan UMNO untuk melawan BN.

Oleh kerana PAS menang, KeADILan menang dan DAP menang sekarang timbullah isu 'gila talak' UMNO-BN disebabkan kemenangan gabungan itu dapat mengalahkan UMNO. Jadi pertikaian puak dan juak yang menyokong UMNO-BN terlihat ingin membesarkan perkara ini dengan menyuarakan ketidakpuasan hati mereka ; kenapa PAS bergabung dengan DAP dan ADIL? Kenapa PAS tidak mahu bergabung dengan UMNO? Sedangkan PAS Melayu dan UMNO Melayu walaupun bukan perlembagaan Islam?

Kenapa?! Di sini mereka begitu dangkal. Mereka ingin berpolitik dan berpilihanraya? Mereka menjadi begitu sempit fikiran dan dangkal hanya kerana mereka tidak dapat 2/3 kerusi? Inikah politik sempit UMNO? Juak-juak dan puak-puak mereka disempitkan dengan pemikiran bahawa PAS dan DAP diperalatkan. Padahal mereka lupa bahawa mereka yang menyebabkan PAS dan UMNO berpecah!


0 comments:

Catat Ulasan

Thanks, terima kasih, hsieh hsieh, shukran, kop kun.